Wygląd w wyszukwiarce

Każdy właściciel witryny prędzej czy później próbuje wyszukać swoją stronę w Google. To najprostszy (choć niekoniecznie najskuteczniejszy) sposób, aby sprawdzić, czy witryna jest widoczna i w jaki sposób się prezentuje. Podgląd wyniku wyszukiwania dla Twojej strony znajdziesz też w Google Search Console. Niestety nie zawsze odpowiada on oczekiwaniom. W jaki sposób można go zmodyfikować?

Jak można wpłynąć na wygląd w wyszukiwarce?

Podstawowym sposobem na modyfikowanie swojej prezencji w Google jest wpisanie odpowiednich tekstów w określonych tagach HTML. W kodzie strony należy umieścić tagi title oraz meta tag description. Treść pomiędzy tagami wyświetla się jako nagłówek – główny link do strony w wynikach wyszukiwania. Natomiast to, co wpiszesz w meta tagu description, posłuży jako opis.

Należy przy tym pamiętać o ograniczonej liczbie znaków. Jeśli dodasz zbyt długie teksty, treść będzie zakończona trzykropkiem, co nie wygląda profesjonalnie. Ponadto dobrze przygotowane, unikalne tagi title oraz description pozytywnie wpływają na pozycjonowanie strony.

Dawniej Google polegało głównie na tych tagach, generując listę wyników. Aktualnie jednak często zdarza się, że wyszukiwarka stara się samodzielnie dobierać fragmenty witryny, które najlepiej pasują do zapytania. Jeśli więc nie jesteś w stanie zmienić opisu w Google, wina niekoniecznie leży po Twojej stronie. Po prostu wyszukiwarka mogła bardziej upodobać sobie inny element treści.

W jaki sposób się wyróżnić?

Istnieje wiele sposobów na „podkręcenie” jakości swojej prezencji w Google. Jedną z nich jest zastosowanie danych uporządkowanych. Jeśli w kodzie witryny umieścisz tzw. znaczniki mikrodanych, roboty wyszukiwarki będą w stanie lepiej zrozumieć, co dokładnie oznaczają poszczególne elementy strony. Co za tym idzie, możliwe będzie wyświetlenie pod linkiem do Twojej strony dodatkowych danych. Może być to bardzo przydatne np. gdy prowadzisz pozycjonowanie sklepu internetowego. Dzięki odpowiednim oznaczeniom, Google będzie w stanie pokazać także cenę produktu lub linki do podobnych wyrobów w Twojej ofercie itd.

Innym sposobem na zwrócenie uwagi większej ilości użytkowników jest wyświetlenie strony w ramach sekcji z mapą. To jeden z powodów, dla których zawsze warto dodać swoją firmę do Google Maps. Jeżeli Twoja strona się tam znajdzie, a jednocześnie zadbasz o odpowiednio wysoką pozycję na frazy lokalne, Twój adres wyświetli się wśród trzech wyróżnionych linków razem z oznaczeniem na mapie.